استفاده از Let's Encrypt در IIS ویندوز سرور

در صورتی که بخواهید وب سایت خود را به SSL مجهز کنید، چند راه دارید. یکی استفاده از Certificateهای SSL پولی و دیگری استفاده از سرویس‌های رایگان مثل Let's Encrypt.

در لینوکس بسته به اینکه از چه توزیعی استفاده می‌کنید و یا از پنل‌های مدیریتی مثل Plesk، cPanel و یا ... استفاده می‌کنید روش استفاده متفاوت است. اما طبق معمول برای ویندوز داستان کمی متفاوت است.

در این پست می‌خواهم به شما نحوه افزودن یک certificate رایگان Let's Encrypt به وب‌سایتی که بر روی IIS هاست کرده‌اید را آموزش دهم.

در این مطلب آقای Rick Strahl توضیحاتی درباره اینکه چگونه از Let's Encrypt در IIS اصتفاده کنیم داده‌اند و این مطلب مربوط به سال ۲۰۱۶ است. در این مطلب ابزارهایی معرفی شده‌اند که البته در این ۲ سال آپدیت‌های فراوانی داشته‌اند و تقریباً به بلوغ رسیده‌اند.

https://weblog.west-wind.com/posts/2016/feb/22/using-lets-encrypt-with-iis-on-windows

 

اما ابزاری که من می‌خواهم معرفی کنم از ابزارهایی است که برای کسانی که علاقه‌ای به  Command Line ندارند بسیار خوب است. یک GUI ساده که به شما امکان نصب یک SSL Certificate روی هر کدام از وب‌سایت‌های اضافه شده به IIS را با تنها چند کلیک می‌دهد. ابزاری به اسم Certify که از لینک زیر در دسترس است:

https://certifytheweb.com/

 

این ابزار را نصب کنید و به راحتی پس از ثبت یک ایمیل (جهت رجیستر شدن در Let's Encrypt) یکی از وب‌سایت‌های موجود در IIS را انتخاب کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید تا گواهینامه مربوطه ساخته، نصب و به وب‌سایت انتخاب شده شما به صورت اتوماتیک bind شود.

 

ارسال نظر