بررسی مبحث email marketing در سئو و کسب درآمد اینترنتی

بررسی مبحث email marketing

دوستان عزیز در این مقاله میخوام درمورد ایمیل مارکتینگ و کاربرد اون در سئو و حتی درآمد های اینترنتی بگم. شاید شما با خودتون بگین که این بخشی از سئو نیست؟! چرا درمورد ایمیل لیست یا ایمیل مارکتینگ دارم من صحبت میکنم؟! حالا خوب دقت کنید تا براتون بگم: توی بحث اصلی ما یه قانونی هست که بهتون میگه وقتی شما یه موفقیتی را کسب میکنید باید بتونید اون موفقیت را حفظش کنید و از دستش ندید.

اصل قضیه اینه که شما وقتی به قله میرسید بتونید خودتون را روی اون قله نگه دارید. یه قانونی وجود داره به نام 80 / 20 ، که توی همه جا هم کاربرد داره.

مثلا توی بحث تجارت میگه 80 درصد درآمد شما از 20 درصد مشتریان شما عملا کسب میشه، و 20 درصد درآمد شما مربوط میشه به همون 80 درصد بقیه. یعنی اینکه شما باید بتونید مشتری خودتون را نگه دارید. زمانی که بتونید مشتری خودتون را نگه دارید اون وقته که می تونید ازش درآمد کسب کنید. به این میگن وفاداری مشتری یا همون customer loyalty . یه چیزی هست که به سختی به دست میاد اما وقتی به دست آوردید نباید از دستش بدید. یکی از راه های حفظ این قضیه ایمیل لیستها هستن، شما قبل از اینکه به فکر ایجاد ترافیک باشید باید زمینه را آماده کنید که مشتری هاتون وقتی وارد میشن در همون جا بمونن. مشتری هاتون را نگه دارید و درموردشون اطلاعات کسب کنید که بتونید باهاشون در تماس باشید و keeping in touch بکنید. پیدا کردن کسی که از طریق موتورهای جستجوگر به سمت شما کار آسونی نیست.

برای یوزرها میتونین یه قسمتی را در سایت در نظر بگیرین که اطلاعاتشون را وارد کنن و مثلا بهشون پیشنهاداتی بدین توی این قسمت که براشون جذاب باشه، به طور مثال میتونین یه کتاب الکترونیکی رایگان بذارین یا یه مطلب و پیشنهاد عالی که کاربر به سمت شما بیاد و بهش بگین که اگر مایلی خبرنامه ما را دریافت کنی یا پیشنهادی از ما بگیری ایمیلت را وارد کن.

ایمیل چندتا خوبی داره ، مثلا یکی اینکه یوزر یا همون کاربر به شما اجازه داده که بهش ایمیل بفرستید و داره شما را دنبال میکنه. دوم اینکه ایمیل پیشنهادات شما را به کاربر میفرسته و اون را مطلع میکنه. اینو بدونین که کاربرانی که از طریق ایمیل و محتواهایی که شما ایمیل کردین براشون میان سمتتون، 3 برابر بالاتر از اونایی هستن که رهگذری میان.

ایمیل مارکتینگ توی ایران خیلی لوس شده اما کسانی هستند که خیلی اصولی دارن ازش استفاده میکنن و استراتژی عالی را دارن برای کاربراشون میفرستن. حتی در حال حاضر شرکتهای وجود دارن که از طرف شما میان یه پنل را طراحی میکنن که حتی می تونه در یک چشم به هم زدن هزاران ایمیل را ارسال کنه و حتی بررسی کنه که ایمیلی که فرستاده توی inbox میره یا توی spam ، کاربر بازش میکنه یا نه.

موضوع دیگه ای که خیلی مهمه اینه که استراتژی شما برای انتخاب عنوان ایمیل و تولید محتواش باید خیلی حرفه ای و عالی باشه. طوری که کاربر را متقاعد کنه که ایمیل را باز کنه و اگر ایمیل را باز کرد به سایت ��ما سر بزنه.

از نظر من شما فقط 20 ثانیه زمان دارید که بتونید یه کاربر را توی سایتتون نگه دارید و موندن کاربر توی سایت مسئله خیلی مهمی تلقی میشه. شما باید توی این 20 ثانیه کوچکترین و بهترین پیامی که شما را معرفی میکنه را بذارین، و باید بلافاصله یه انگیزه به یوزر بدین که توی سایت بمون و منو ها را زیرو رو کنه و در آخر شما میتونید ازش نظر بگیرین و بدونین نیاز این کاربر چیه؟

شما حتی میتونین یه کمپین ایمیل ایجاد کنین و به صورت اتوماتیک ایمیلهایی را آماده کنید و تعیین کنید که چه زمانی ایمیل ها فرستاده بشن به طور خودکار. همین کار کمک میکنه که کاربر خودش به سایت سر بزنه و بدونه که شما با عضویتش توی سایت بهش تعهد دارین که مطالبی را که نیاز داره براش بفرستین.

پس ایمیل مسئله مهمی توی دنیای مجازی و کسب درآمد های اینترنتیه ، و یادتون نره که ازش اصولی استفاده کنید.

منتظر مقاله های بعدی ما باشید...

ارسال نظر