بهینه سازی آدرس صفحات سایت (URL) برای جذب گوگل

دوستای عزیز توی این مقاله میخوام درمورد بهینه سازی آدرس صفحات سایت (URL) برای جذب گوگل براتون بگم.

ایجاد URL جذابی که واقعا افراد میخوان روی اون کلیک کنن، اون قدر که فکر می کنید کار سختی نیست. توی این مقاله واسه ایجاد URL موندگاری که کاربران و موتورهای جستجو اون را ستایش میکنن ، براتون میگم.

URL آدرس وبی هستش که شما را به صفحه یه وبسایت میبره، ما فکر میکنیم که این تنها یه اسم هستش اما هم تشکیل شده از دامنه و همه پوشه های دیگه. نمی دونم چرا، اما ما توجه زیادی به URL نمی کنیم و به فکر بهینه سازی اون برای seo نیستیم. بهینه سازی URL برای SEO در واقع هم به معنی بهبود اون برای موتورهای جستجو هست و هم برای کاربر. حالا میخوام بگم که چطور با 3 نکته ساده URL را برای seo بهینه کنیم:

  1. URL جذاب را تغیر ندین:

یه آشپز خوب کسی هست که می دونه باید برای به حداقل رسوندن اتلاف مواد، زمان و پول به دقت برنامه ریزی و آماده سازی بکنه. حالا یه متخصص seo میدونه که URL چسبی هستش که وب سایت شما را کنار هم نگه میداره. به همین دلیل هستش که از اول باید اونها را به درستی تنظیم کنیم.

W3C اعتقاد داره که یه URL خوب نباید تغییر بکنه و میگه : مسئولیت یک متخصص وب این است که URL هایی را اختصاص دهد که بتوانید آنها را برای 2، 20 یا 200 سال نگه دارید.

URL خودتون را بر اساس نیازها طراحی کنید، طوری که کاربران بتونن روی بوک مارکها و موتورهای جستجو در رابطه با محتواهای شما حساب کنن.

  1. URLرا ساده نگه دارین:

ساده نگه داشتن یه مسئله مهم در طراحیه که از پیچیدگی دوری میکنه.گوگل میگه: دستورالعمل URL یه سایت تا جایی که ممکنه باید ساده باشه.

محتواهاتون را سامان دهی شده در نظر بگیرین.بخاطر اینکه URL هم منطقی و قابل فهم ساخته میشه. تصویر زیر تفاوت یه آدرس پیچیده و ساده را داره بهتون نشون میده.

URL شامل یه ID طولانی از عددها و کلمه ها ، فهمشون آسون نیست، برای داشتن یه URL پیشرفته باید از کلمه های اضافی حذر کنیم و حذفشون کنیم.

  1. URL را کوتاه ، قابل توجه و چشمنواز بسازین:

اگر سایتی دارین اداره میکنین که مرتب به روز میشه بهتره از یه سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید.وردپرس به طور خودکار عنوانی را به URL اضافه میکنه، این یکی از ویژگی های پیش فرض وردپرسه اما بعضی وقتها هم می تونه باعث طولانی شدن URL بشه که سبب میشه URL توی نتایج موتورهای جستجو کوتاه و ناقص بشه.

بین 3 تا 6 کلمه واسه URL مناسبه. URL در نتایج موتورهای جستجو و سایت های اجتماعی مثل تویتر نشون داده میشه. این وظیفه شماست که URL را جذاب و کوتاه بسازید تا بتونید کلیک های بیشتری را کسب کنین.

ارسال نظر